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【POP-UP&ショーケースレポート】MEMORAB、女性起業家50選として「横浜COLLECTION 2025」に出展|女性らしさより自分たちらしさ


MEMORAB_SHOWCASE

【イベントレポート】
2025年9月4日(木)、MEMORABは「横浜女性起業家COLLECTION 2025 展示販売会」に出展しました。

今回、横浜市経済局の審査を経て、50事業者のひとつとして参加。
事前には事業計画書のブラッシュアップ会や交流ワークショップ、レクチャーなどもあり、他の起業家の方々との学びや刺激を得られる充実したプログラムでした。

「女性起業家」という枠組みに最初は少し戸惑いもありましたが、何よりも大切にしたいのは“女性らしさ”ではなく“私たちらしさ”。
ブランドとどう向き合うか、改めて考える機会となりました。

MEMORAB_SHOWCASE


午後は一般来場のお客様で会場がにぎわい、
これまで男性のお客様にHAWKをおすすめすることが多かった中、今回は大人の女性のお客様にNESTの軽さやデザインを評価いただいたのが印象的でした。
革のブランドバッグを経て、自分に本当に必要なものを見極めている方々が、軽くて肩に負担が少なく、遊び心のあるMEMORABを「新しい選択肢」として手に取ってくださったことは、大きな収穫です。

自分たちらしく、これからも丁寧にブランドを育てていきたいと思います。
お立ち寄りくださった皆さま、ありがとうございました。


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【EVENT Report】

On September 4, 2025, MEMORAB joined Yokohama Women Entrepreneurs COLLECTION 2025 as one of 50 selected exhibitors.

Leading up to the event, we took part in business planning workshops, lectures, and networking sessions that gave us new insights and connections.
Although the theme of “women entrepreneurs” initially felt a bit distant, the experience reminded us that what we truly want to express is not “femininity,” but “our own authenticity” through MEMORAB.

In the afternoon, many general visitors arrived. Unlike past events where we often recommended the HAWK to male customers, this time, sophisticated women gravitated toward the lightness and playfulness of the NEST bag.
It was inspiring to see customers who have experienced luxury leather brands now seeking something fresh—lighter, kinder on the shoulders, and full of character.

We left with gratitude and new energy to continue shaping MEMORAB in our own way. Thank you to everyone who visited!


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MEMORABは、父親も母親も使いたくなるマザーズバッグを提案しています。

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